عشق آسمانی
عشق آسمانی

عشق آسمانی

ترک نماز

گناه کبیره ترک نماز !!!
♥•٠·
_ دختر، تو نماز می خونی؟
_ نه بابا! چطور مگه؟
_ هیچی. همین جوری پرسیدم. فضولی.
_ توچی ؟ می خونی؟
_ ای. بگی نگی.
_ یعنی چی اونوقت؟!

_ یعنی یه روز می خونم، یه روز نمی خونم. یه روز عشقم می کشه می رم مسجد، یه روز نمی رم. یه روز اونقد دیره که مامانم می گه :" این نماز مثل آفتاب لب بومه، فایده نداره دختر. "
_ خب، آخرش که چی؟
_ نمی دونم، اون روز تو که غایب بودی، خانم پرورشی یه حرفایی می زد که دلم لرزید.

****

یکی از احادیثی که همه ما از دوران تحصیلمان شنیده ایم، حدیثی از امام صادق (علیه السلام) است، که ایشان می فرمایند:  
"نخستین عملی که در قیامت ازبنده از آن بازخواست می شود, نماز است . اگر پذیرفته شد , اعمال دیگر هم پذیرفته می شود و اگر قبول نشد، کارهای دیگرش هم رد می شود ."

هم چنین از حضرت پرسیدند: بزرگترین عملی که بندگان به پروردگار خود به سبب آن نزدیک می شوند چیست؟
حضرت فرمودند: "پس از شناسایی خدا و پیغمبر و امام علیه السلام با فضلیت تر از نماز نمی شناسم ..."

یکی از گناهان کبیره که همیشه به چشم ما کوچک است و نادیده گرفته می شود، ترک نماز و سبک و خواری شمردن آن است. 
زمانی پیش می آید، که نماز را به طور کامل و عمدا و از روی عناد و انکار خدا، ترک می کنیم. باتوجه به این توضیح؛ کسی که نماز را بدین گونه ترک می کند، کافر است؛ زیرا جبهه گرفتن در مقابل نماز و انکار آن، به معنی تقابل و عناد با رسالت رسول خدا (صلی الله و علیه و اله وسلم) و قرآن می باشد.

گاهاً، از روی خستگی، تنبلی و غفلت و به تعبیر شهید دستغیب در کتاب گناهان کبیره، مسامحه کاری، خواندن نماز را به تعویق می اندازیم؛ ولی در دل به نماز و واجب بودن آن اعتقاد داریم و نمی خواهیم در مقابل احکام الهی و پیامبر جبهه بمی گیریم؛ چنین فردی هم مرتکب یکی از گناهان کبیره شده است ولی از دین اسلام خارج نیست و کافر محسوب نمی شود.

آنچه از احادیث به صراحت برداشت می شود، این است که، فاصله بین کفر و ایمان، ترک نماز است و چه زیبا رسول گرامی خدا (ص) می فرمایند: "چیزی که مسلمان را کافر می کند، ترک نماز واجبی است عمدا یا خوار و سبک گرفتن نماز است که آن را نخواند و نیست فاصله بین ایمان و کفر مگر ترک نماز."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.